Kütüphaneden Yararlanma ve Üyelik
Kütüphanelerimizden yararlanma ve üyelik işlemleri, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Kütüphaneler Yönergesinde belirlenen hükümler kapsamında yürütülmektedir.
Kütüphaneden Yararlanma
MADDE 17-(1) Üniversitenin öğretim elemanları, idari personeli, öğrencileri ile diğer araştırmacılar/üniversite personeli ve öğrencileri dışındaki kullanıcılar bu yönergede belirlenen esaslar çerçevesinde kütüphaneden yararlanabilirler.
a) Üniversitelerarası işbirliğinin gereği olarak üniversite kütüphanesi, diğer üniversitelerin öğretim elemanlarına ve araştırıcılarına açıktır. Ancak, dışarıdan gelen araştırmacılar ve diğer üniversitelerin öğretim elemanları, bu Yönergenin 27. maddesi uyarınca kütüphanelerimizdeki materyali ancak kendi kütüphaneleri aracılığıyla ödünç alabilirler ve sadece koleksiyondan günü birlik yararlanabilirler.
b) Görme engelliler, görme engeliler için hazırlanan koleksiyon ve her türlü materyalden (sesli-insan ve bilgisayarya da metin ), bireysel üyelik sözleşmesi imzalamak kaydı ile yararlanabilir.
Üyelik
MADDE 18-(1) Üniversite öğrencileri, akademik ve idari personeli kütüphanenin doğal üyesidir. Üyelikleri otomatik olarak yapılır ve yönergedeki koşullarının tümünü kabul etmiş sayılırlar. Koleksiyondan uygun materyali ödünç alabilirler. Üyelikler, her akademik yılbaşında yenilenir. İlişik kesilirken kütüphaneden ‘’ilişiği yoktur’’ belgesinin alınması gereklidir.
MADDE 19-(1) Diğer üniversitelerden araştırma yapmak amacıyla kütüphanemizi kullanmak isteyen yüksek lisans ve doktora öğrencileri, kurum araştırmacıları, üniversite eski çalışanları, emeklileri ve üniversite mensuplarının birinci dereceden yakınları, “Misafir Kullanıcı” olarak tanımlanırlar.
MADDE 20-(1) Misafir Kullanıcıların Kütüphaneden Yararlanma Koşul ve Süreçleri; Misafir kullanıcı, kütüphane ödünç ve danışma hizmetinden yararlanamaz, kütüphane dışına materyal çıkaramaz, elektronik kaynaklara kampüs dışından erişim sağlayamaz.
a) Kütüphanelerimizden misafir kullanıcı olarak yararlanmak isteyen öğrenciler/araştırmacılar kütüphane kullanımı için Üniversitemizden onay almak zorundadırlar. Üniversitemiz rektörlüğüne dilekçe ile başvuru yapmaları gerekmektedir.
b) Dilekçesi onaylanan Misafir kullanıcı üyelik için gerekenler; üye formunun doldurulması, T.C. kimlik fotokopisi ve kurumsal kimlik fotokopisi, bir adet resim, kütüphane üyelik kartı ücreti, kütüphaneye teslim etmelidir.
c) Üyelik ücreti 6 ayı kapsar, ücretleri her yılbaşında Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığınca belirlenir. Üniversite bütçesine gelir kaydedilmek üzere ilgili hesaba yatırılır.
ç) Kullanıcıya kütüphane girişleri için kütüphane misafir kullanıcı kartı teslim edilir. Kullanıcı ayrılırken kartı teslim etmek zorundadır.
d) Misafir kullanıcıların yararlanma süresi en fazla 6 ay ile sınırlıdır, 6 ay sonunda üyeliğin yenilenmesi istenir.
e) Misafir kullanıcıların kütüphane kullanımları; sınav dönemlerinde, üniversitede olağanüstü güvenlik önlemlerinin uygulandığı dönemlerde kısıtlanabilir.